sâmbătă, 2 iulie 2016

Pâinea săracului



   A fost odată o bătrână săracă. Atât de săracă era, că uneori n-avea nici din ce să-şi coacă pâine. Vecina ei era rea de gură şi tot timpul îşi bătea joc de sărăcia bătrânei. Deodată, scorpia a băgat de seamă: cum se apuca să coacă pâine începea să iasă fum şi din coşul bătrânei, de parcă aceasta ar fi copt şi ea. 
   - Nu cumva s-o fi îmbogăţit sărăntoaca aia? - s-a mirat vecina. Ia să mă duc să văd ce se întâmplă!
   S-a dus la bătrână: într-adevăr, aceasta scotea o pâine din cuptor.   Bătrâna a poftit-o la masă şi a ospătat-o cu pâine proaspătă.
    Vecina a întrebat-o cu nedumerire:
   - De unde ai tu pâine? Nu demult erai lipită pământului, şi acum coci pâine zi de zi?
   Atunci, bătrâna i-a povestit că, săturându-se de batjocurile îndurate din pricina sărăciei, s-a apucat să bage în cuptor câte un tăciune fumegând ori de câte ori se apuca vecina să coacă pâine. A trecut aşa o săptămână, au trecut două, şi iată că i-a trecut prin cap:
   - Ia să mă rog eu lui Dumnezeu să mă miluiască ori de câte ori pun tăciunele în cuptor!
   Zis şi făcut. A pus tăciunele în cuptor, s-a rugat, şi deodată i-a bătut cineva la fereastră: un bătrân sărac, zdrenţăros, cerea şi el pâine... I-a dat bătrâna ultimul său cartof. Bătrânul l-a mâncat  şi iar a început să ceară pâine.
   - De unde să-ţi dau eu pâine, măi omule? - i-a zis bătrâna.
   - Păi scoate-o din cuptor!  - a răspuns bătrânul.
   S-a uitat bătrâna în cuptor , şi acolo ce să vezi? Ditamai pâinea rumenă.     A strigat a mirare, a scos pâinea din cuptor şi a început să-i dea de mâncare bătrânului. Acesta a mâncat toată pâinea şi tot mai cerea.
   - Nu mai am pâine! - a zis bătrâna.
   - Mai scoate din cuptor! - a zis bătrânul.
   Se uită bătrâna, şi ce să vezi? Iar a găsit o pâine. Scoate pâinea din cuptor şi se miră în gura mare:
   - Până când o să-mi tot dăruiască Dumnezeu pâine?
   - Până când o să împarţi cu inimă curată tuturor flămânzilor - a răspuns bătrânul.
   De atunci nu s-a terminat niciodată pâinea în casa bătrânei celei bune la inimă.

Apa vieţii - 300 de istorioare cu tâlc duhovnicesc

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu